Pracownik biurowy dawniej i dziś
Stanowisko pracownika biurowego ewoluowało przez lata. Stereotypy lubią jednak zawody związane z obsługą biura, więc kilka z nich przetrwało do dziś. Niektórzy nie zdają sobie sprawy, jak wiele zmieniło się przez te lata, które dzielą nas od pani parzącej kawę do dzisiejszego pracownika biurowego.
Czym tak naprawdę zajmuje się pracownik biurowy
Jeszcze w latach 90’ zadaniem pracownika biurowego było reprezentowanie firmy. Zawsze musiała to być osoba o bardzo dobrej prezencji, tak zostało dotychczas. Niewiele osób jednak myślało o wymaganiach dotyczących znajomości kilku języków obcych, czy obsługi urządzeń biurowych. Jedynym sprzętem dostępnym dla sekretarki lub innych pracowników biurowych, była maszyna do pisania i kalka. Dopiero później pojawiły się komputery, za nimi elektryczne kserokopiarki i intercomy.
Dziś pracownik biurowy musi umieć obsługiwać kilka maszyn biurowych, znać przynajmniej dwa języki obce oraz mieć nienaganną aparycję. Umiejętność tworzenia krótkich pism, typu ogłoszenia lub tworzenie raportów ze spotkań, również mogą być atutem przy aplikowaniu na to stanowisko. Umiejętność parzenia smacznej kawy, wbrew pozorom nie jest tak istotna.