Idealny pracownik biurowy
Nie każdy nadaje się do pracy w biurze – to samo dotyczy każdego innego zawodu. Jeśli ktoś nie lubi pracy z ludźmi i dokumentami, nie odnajdzie się w tym wciąż niedocenianym zawodzie. To dość krzywdzące dla osób trudniących się tym zajęciem, które wymaga odporności na stres, samodyscypliny oraz ogromu cierpliwości.
Nie tylko parzenie kawy
Jest w ogromnym błędzie każdy, kto uznał, że pracownik biurowy to ktoś, kto dba o to, żeby kawa znalazła się na czas na biurku przełożonego. Owszem, bywa to jeden z obowiązków, jednak pozostała część zajęć znacznie wykracza poza tego typu kompetencje. Obsługa urządzeń biurowych, zamawianie asortymentu, dbanie o odpowiednie rozplanowanie spotkań oraz pierwszy kontakt z kontrahentami, to tylko część zajęć pracownika biurowego.
Predyspozycje dobrego pracownika biurowego
Osoba stworzona do tego stanowiska, powinna być przede wszystkim otwarta i komunikatywna – to z pewnością pomoże jej w nawiązywaniu pozytywnych relacji z osobami pojawiającymi się w biurze. Ponad to dobra organizacja pracy własnej – jest to tutaj szczególnie mile widziane, zwłaszcza, gdy lista zadań na dany dzień jest pełna. Przydatną umiejętnością jest również szybkie nabywanie wiedzy oraz zastosowanie jej w praktyce. I oczywiście znajomość języków obcych – minimum jednego.
Taki pakiet stanowi dobry początek do stawania się coraz lepszym w pracy na stanowisku, które często przesądza o sukcesie firmy. Pracownicy biurowi mający pierwszy kontakt z kontrahentami, stanowią niejako wizytówkę firmy. Musi więc ona robić jak najlepsze wrażenie – zarówno swoim wyglądem jak i sposobem mówienia i doboru słów. Wówczas tworzy się grunt pod robienie dobrych, satysfakcjonujących obie strony interesów.