Title Image

Typowy pracownik biura

Typowy pracownik biura

Czy zastanawialiście się kiedyś jak wygląda typowy pracownik biurowy? Niemal każdemu, kto pomyśli o wyglądzie i cechach pracownika biurowego przed oczami ukaże się obraz kogoś, kobiety lub mężczyzny, który siedząc przed swoim biurkiem porządkuje dokumenty, uzupełnia dane, wypełnia protokoły i segreguje korespondencję lub stojąc przy kserokopiarce kseruje setki stron dokumentacji. Czy taki pracownik biurowy musi być elegancko ubrany lub posiadać jakieś określone cechy charakteru? Jak każda inna praca, praca w biurze wiąże się z szeregiem obowiązków i zadań, których wykonanie byłoby niemożliwe bez posiadania określonych umiejętności i kwalifikacji, pracownik biurowy Opole.

Każdy pracownik biurowy, bez względu na to w jakiej branży jest zatrudniony, powinien wykazać się szeregiem cech i umiejętności, do których należą:

  • zdolności organizacyjne,
  • umiejętność pracy w sytuacjach stresowych,
  • zdolność logicznego myślenia,
  • dokładność,
  • obowiązkowość,
  • systematyczność,
  • punktualność i terminowość,
  • znajomość zasad sporządzania dokumentacji,
  • podstawowe umiejętności obsługi komputera (Word, Excel, Access, Outlook)
  • komunikatywna znajomość języka angielskiego (opcjonalnie),
  • wykształcenie wyższe (opcjonalnie),
  • prawo jazdy kategorii B (opcjonalnie).

Ponadto, w zależności od branży, którą reprezentuje firma zatrudniająca pracownika biurowego, od pracownika wymagane być mogą również inne umiejętności, bezpośrednio związane ze specyficznym zakresem obowiązków.

DODAJ KOMENTARZ