Stres w pracy pracownika biurowego
Jeśli myślimy o stresujących zawodach, prym wiodą zwykle stanowiska związane ze stałym kontaktem z klientem. Jednak wykonując zawód pracownika biurowego również jesteśmy narażeni na pewien stres, choć nieco innego rodzaju.
Powtarzalność i monotonia
Zawód pracownika biurowego wiąże się z pewną powtarzalnością. Bywa, że codziennie wykonywane czynności, zwłaszcza, gdy wykonujemy je o tej samej porze, mogą w efekcie prowadzić do zautomatyzowania zachowań, a co za tym idzie – z czasem nasz mózg zacznie zachowywać się tak, jakby wykonywał pewne działania poza naszą świadomością. Wówczas bardzo łatwo o błąd, który może być dość kosztowną pomyłką.
Na co dzień gdy przychodzi nam do wykonywania czynności, które robimy któryś raz z kolei, nasz mózg może zareagować irytacją. Będzie to zupełnie normalna reakcja, która może się odbywać poza naszą świadomością. Jeśli więc możemy – starajmy się kiedy tylko się da zmieniać kolejność działań. Starajmy się nie wpadać w pułapkę automatyzowania czynności, chociaż bywa ona dla nas bardzo wygodna, bo nie musimy zbytnio zastanawiać się nad wykonywaną czynnością.