Pracownik administracji postawa każdego biura
Jednym z kluczowych stanowisk wśród pracowników biurowych w każdej firmie jest pracownik administracyjny. Jest to jedna z najważniejszych osób w biurze. Pracownik administracyjny odpowiada za koordynowanie wszystkich działań związanych z sprawnych i prawidłowym funkcjonowaniem biura. W swojej pracy wykorzystuje standardowe urządzenia biurowe tj. komputer, drukarka, telefon, fax.
Do głównych obowiązków pracownika administracyjnego jest sprawne zarządzanie dokumentacją, kompletowanie, segregowanie oraz rejestrowanie pism i korespondencji. Osoba na tym stanowisku ponosi odpowiedzialność za przygotowanie podstawowych dokumentacji finansowo-księgowych. Odpowiada za organizację i wypisywanie delegacji. Uczestniczy w przygotowywaniu pism, aktów i umów. Dla o standardy archiwizacji i przechowywania dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Pracownik biurowy odpowiedzialny za administrację często zapewnia kompleksowe wsparcie techniczne dla konferencji, narad czy zebrań zarządu. Wówczas do jego zadań należą: rozesłanie zaproszeń, przygotowanie materiałów i sprzętu oraz bieżące kompletowanie dokumentacji m. in. w postaci sporządzanych protokołów i sprawozdań.