Strona główna   >   Oferty pracy   >   Starszy referent

Starszy referent

Izba Administracji Skarbowej w Łodzi, łódzkie / Łódź, 2024-05-09

Izba Administracji Skarbowej w Łodzi
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy referent
Miejsce pracy: Łódź
Ogłoszenie o naborze Nr 137421

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań



  • praca w siedzibie Urzędu na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego,
  • praca przeważnie siedząca, przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
  • narzędzia pracy - sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.)

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy



  • stanowisko pracy zlokalizowane w budynku pięciopiętrowym,
  • stanowisko pracy oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,
  • budynek posiada bariery architektoniczne (brak podjazdów dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, budynek wyposażony jest w windę, co umożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych kondygnacji budynku,
  • na parterze budynku znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • Prowadzi postępowania podatkowe wszczęte na wniosek podatnika w zakresie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, należności publicznoprawnych z uwzględnieniem stosowania przepisów dotyczących pomocy publicznej - w celu przygotowania projektów decyzji
  • Prowadzi postępowania podatkowe wszczęte na wniosek podatnika w zakresie innych ulg przewidzianych przepisami prawa (zwolnienie płatnika z obowiązku odprowadzania podatku, odroczenie terminu złożenia JPK czy deklaracji podatkowych), w celu przygotowania projektów decyzji
  • Przygotowuje akta spraw związanych z odwołaniem od decyzji wraz z oceną zarzutów, w celu przekazania ich do rozpatrzenia przez organ II instancji
  • Wprowadza dane do funkcjonujących w urzędzie systemów informatycznych, w celu dostarczenia informacji o wydanych decyzjach, ich rozstrzygnięciach, wygaśnięciu niedotrzymanych rat/odroczeń czy rejestracji przerw w naliczaniu odsetek za zwłokę oraz zawieszeń biegu terminu przedawnienia
  • Przygotowuje i opracowuje dane niezbędne do sporządzania sprawozdań wykonywanych przez komórkę
  • Kompletuje dokumentację w aktach podatkowych oraz wykonuje wszelkie czynności celem przekazania dokumentów do Archiwum Zakładowego

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego pracy w administracji lub pracy biurowej,
  • Podstawowa znajomość przepisów prawa podatkowego, Ordynacji podatkowej, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, przepisów o pomocy publicznej,
  • Grzeczność i uprzejmość,
  • Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły,
  • Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami, dzielenia się wiedzą oraz informacjami,
  • Umiejętność pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu,
  • Umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce,
  • Umiejętność argumentowania, asertywność oraz umiejętność przekonywania,
  • Obsługa MS Office: Word oraz Excel,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Umiejętność obsługi aplikacji oraz systemów informatycznych Ministerstwa Finansów.

Te oferty mogą Cię zainteresować!

2024-05-06

Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze

lubuskie, Zielona Góra

2024-05-06

Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze

lubuskie, Zielona Góra